Waarom content schrijven?

Content: "alle communicatie-uitingen die je zowel online als offline kunt inzetten". Dit kan in tekst, beeld, video of een geluidsfragment. Jouw website, social media maar ook een nieuwsbrief, magazine of een blog. Door deze op de juiste manier in te zetten kun je nieuwe potentiële klanten aantrekken voor jouw bedrijf. 

Contentmarketing is effectiever dan traditionele marketing. Het is persoonlijker, authentieker en komt betrouwbaarder over. Door deze drie factoren naar voren te laten komen in je content, creëer je berichten die passen bij jouw bedrijf en die waardevol zijn voor jouw klanten.

1. Persoonlijk
Zorg dat klanten jou leren kennen. Wie zijn de gezichten achter jouw bedrijf? En wat is jullie verhaal? Door content te ontwikkelen dat past bij jou en jouw bedrijf blijf je dicht bij jezelf. Je lezers prikken er doorheen als je bijvoorbeeld ’te hip’ gaat doen terwijl je dat niet bent.

2. Authentiek
Wees trouw aan jezelf en het merk dat je hebt opgebouwd. Wat wil je uitstralen? Waarom ben jij net iets anders dan de rest? Denk aan je Emotional Selling Point. Dat is de reden dat klanten naar jou komen en niet naar de concurrent gaan. 

3. Betrouwbaar
Vergroot de betrouwbaarheid van je bedrijf met behulp van eerlijke content. Jij bent de expert, laat zien wat je weet over jouw branche. Deel waardevolle content die je doelgroep boeit, aan je bindt en laat zien dat je kennis in huis hebt.

Content in je huisstijl
Als je een quote wil plaatsen kan je natuurlijk een algemeen plaatje gebruiken. Maar het is  veel sterker als je deze in je eigen huisstijl opmaakt. Het ziet er professioneler uit en vergroot je herkenbaarheid. Wees ook consequent in het gebruik van een of meerdere lettertypes. Bepaal met welke kleuren je wilt werken en hoe je eventueel je logo wilt verwerken. Zet dit vast in een huisstijlhandboek of moodboard zodat je hier altijd op terug kunt vallen.
Maak nu een aantal templates. Bijvoorbeeld voor een quote, maar ook voor een afbeelding. Zo kun je gemakkelijk je eigen berichten opmaken zonder dat je iedere keer opnieuw het lettertype, de kleuren en je logo moet opzoeken.

6 februari 2023
Wie er ooit een keer heeft gegeten, heeft zeker genoten van het bijzondere restaurant "Onze Kerk" in Hooge Zwaluwe. Ik ben er een paar keer geweest en iedere keer is het genieten. Van de accommodatie, het lekkere eten maar ook het vriendelijke personeel. En ik mocht er fotograferen!
31 oktober 2022
Als initiatiefnemer van het boek "De gezichten van long COVID" kom ik graag in contact met getroffenen van long COVID. In het boek worden getroffenen geportretteerd met ieder zijn/haar eigen, persoonlijke verhaal. Bij ieder verhaal zal ook een portretfoto worden gemaakt. De voorbereidingen zijn inmiddels gestart. In het boek zal ik long COVID-getroffenen portretteren. Zij vertellen hun persoonlijke verhaal omtrent hun besmetting met het Corona-virus, de ziekenhuisopname, hun herstel en hoe zij hier de afgelopen jaren mee zijn omgegaan. Wat heeft dit alles met hen gedaan? En hoe gaat het nu met ze? De persoonlijke verhalen worden voorzien van portretfoto’s. Daardoor krijgt long COVID een gezicht én een stem.
15 juni 2022
Veel bedrijven vinden het best lastig om relevante én kwalitatieve content te maken. Maar om in contact te komen met jouw doelgroep is het onvermijdelijk om de juiste, relevant content te creëren. Maar hoe weet je nou of jouw content van toegevoegde waarde is?
30 mei 2022
Foto’s mogen natuurlijk nooit op je website ontbreken. Beelden zeggen vaak veel meer dan woorden, maar (potentiële) klanten zien ook graag de personen achter het bedrijf. Ook op social media dien je binnen een paar tellen de aandacht te vangen. Persoonlijke foto’s vangen direct de aandacht van je volgers. De grootste kans dat dit tot conversie leidt.
door duda-wsm 21 april 2021
Er zijn zoveel goede redenen om met sitebezoekers te communiceren. Licht hen in over aanbiedingen en nieuwe producten of geef ze tips en informatie. Hier volgen enkele redenen om bloggen onderdeel te maken van jouw regelmatige routine.
Meer posts

Delen via

Share by: